Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze Sekretarza Powiatowego Zespołu Do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności działającego przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie, ul. Kutrowskiego 31A, 55-200 Oława
I Kandydat musi spełniać następujące wymagania (niezbędne):
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Brak figurowanie w Rejestrze Przestępstw na Tle Seksualnym.
- Wykształcenie: ukończone studia magisterskie na kierunku prawo lub administracja.
- Nieposzlakowana opinia.
- Znajomość przepisów prawnych z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy, w tym zwłaszcza Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie wzoru oraz trybu wydawania i zwrotu kart parkingowych, Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rodzaju placówek uprawnionych do uzyskania karty parkingowej, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie wysokości opłat za wydanie karty parkingowej oraz warunków dystrybucji blankietów kart parkingowych.
- Umiejętność obsługi komputera w stopniu dobrym, znajomość programów: pakietu Open Office, Microsoft Office.
II Wymagania dodatkowe:
- Staż pracy min. 2 lata.
- Doświadczenie w pracy o podobnym charakterze, w tym w pracy z klientem.
- Samodzielność, zaangażowanie, wysoki poziom kultury osobistej.
- Umiejętność dobrej komunikacji.
- Dokładność i terminowość w wykonywaniu zadań.
- Znajomość systemu EKSMOoN.
III Wskazanie zakresu zadań na stanowisku urzędniczym Sekretarza Powiatowego Zespołu Do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności:
Do zadań Sekretarza Powiatowego Zespołu Do Spraw Orzekania
o Niepełnosprawności należeć będzie realizacja ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy, w szczególności:
1) Organizacja pracy składów orzekających, w tym ustalanie terminów posiedzeń składów orzekających.
2) Wydawanie wraz z Przewodniczącym lub innym członkiem Zespołu:
- orzeczenia o umorzeniu postępowania,
- zawiadomienia o niezałatwieniu sprawy w terminie.
3) Przygotowywanie projektów Zarządzeń Przewodniczącego.
4) Obsługa Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania
o Niepełnosprawności (EKSMOoN), w tym prowadzenie bazy danych osobowych za pomocą tego systemu elektronicznego.
5) Prowadzenie sekretariatu Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania
o Niepełnosprawności:
- przyjmowanie i rejestrowanie: wniosków o wydanie orzeczenia
o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności, o wskazaniach do ulg i uprawnień, o wydanie karty parkingowej, o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej oraz duplikatu legitymacji i zrzeczenia się prawa do odwołania w rejestrze, - przyjmowanie, rejestrowanie i wysyłanie korespondencji,
- przygotowanie korespondencji do nadania, tj.: przygotowanie zestawienia nadanych przesyłek listowych zwykłych oraz zarejestrowanie przesyłek poleconych w pocztowej książce nadawczej,
- prowadzenie rejestru legitymacji i kart parkingowych w systemie elektronicznym EKSMOoN,
- wypełnienie i laminowanie kart parkingowych,
- powielanie druków,
- rozliczanie faktur za usługi pocztowe,
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, tj. czeków oraz prawidłowe ich przechowywanie i zabezpieczenie,
- wykonywanie raportów kasowych.
6) Pomoc osobom zainteresowanym w wypełnieniu wniosków składanych do Zespołu.
7) Analiza złożonych wniosków pod względem ich kompletności, prawidłowego wypełnienia oraz przedłożenia odpowiedniej dokumentacji.
8) Przygotowywanie korespondencji związanej ze złożonymi wnioskami, w tym zawiadomień o konieczności uzupełnienia dokumentacji niezbędnej do wydania orzeczenia w określonym terminie oraz zawiadomień o terminie rozpatrzenia wniosku i doręczenie ich w określonym czasie.
9) Zwracanie się do innych organów, w tym do właściwego organu rentowego o udostępnienie niezbędnych dokumentów.
10) Przygotowywanie wniosków do weryfikacji.
11) Przyjmowanie odwołań od wydanych orzeczeń i przekazywanie ich wraz z aktami sprawy w określonym terminie do wojewódzkiego zespołu oraz przygotowywanie odwołań od orzeczeń.
12) Przygotowywanie projektów orzeczeń o umorzeniu postępowania i o uchyleniu lub zmianie orzeczenia od którego złożono odwołanie, a które zasługuje w całości na uwzględnienie.
13) Wykonywanie zadań związanych z wydawaniem legitymacji osobom niepełnosprawnych i kart parkingowych oraz prowadzenie stosownych rejestrów w wersji papierowej i elektronicznej.
14) Przygotowywanie zaświadczeń, w tym m.in. dla potrzeb ośrodka pomocy społecznej, osób niepełnosprawnych.
15) Koordynowanie szkoleń specjalistycznych dla członków Zespołu.
16) Współpraca z księgowością PCPR w zakresie spraw finansowych i kadrowych,
w tym sporządzanie zestawień, analiz, prognoz odnośnie wykonywanych zadań.
17) Monitorowanie procesu orzeczniczego pod względem zgodności z przepisami prawa oraz wydawanie opinii w tym zakresie.
18) Kierowanie bieżącą pracą Zespołu pod nieobecność Przewodniczącego Zespołu.
19) Przygotowywanie i przekazywanie sprawozdań (informacji) kwartalnych
i rocznych w terminach określonych w przepisach prawa.
20) Bieżąca aktualizacja wzorów wniosków.
21) Planowanie zakupów sprzętu, materiałów biurowych oraz konserwacyjnych,
a także właściwa i terminowa realizacja tych planów.
22) Współdziałanie z organami administracji rządowej i organami jednostek samorządu terytorialnego w sprawach pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych oraz w sprawach postępowań przed organami rentowymi
i instytucjami realizującymi ubezpieczenia społeczne.
23) Udzielanie informacji o ulgach i uprawnieniach osobom objętym wsparciem
w ramach realizowanych zadań.
24) Bieżące śledzenie przepisów prawnych w zakresie wykonywanych zadań i sporządzanie projektów wewnętrznych uregulowań (zarządzeń, regulaminów, instrukcji) w zakresie wykonywanych zadań oraz aktualizowanie procedur już obowiązujących w jednostce, zgodnie z przepisami prawa.
25) Wykonywanie innych zadań wskazanych przez Przełożonego należących do właściwości Zespołu Orzekającego.
IV Warunki pracy na stanowisku:
- miejsce pracy zlokalizowane w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie, tj. ul. Kutrowskiego 31A,
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na pełny etat – na czas określony,
- planowane zatrudnienie – sierpień 2024 r.
- stanowisko pracy jest związane z pracą przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- praca wymagająca bezpośredniego kontaktu z klientami jak również kontaktu telefonicznego, częsta komunikacja werbalna i pisemna,
- większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej,
- częstotliwość wyjazdów służbowych sporadyczna.
V Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, stanowiący Załącznik do niniejszego ogłoszenia.
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności.
- Kopie świadectw pracy.
- Wypełnione Oświadczenie, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- o posiadaniu zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- iż kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. Wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego
w ciągu 30 dni od zatrudnienia. - o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
6. Mile widziane opinie z poprzednich miejsc pracy.
VI Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w czerwcu 2024 r. był wyższy niż 6%.
VII Termin składania dokumentów:
Osoby zainteresowane, prosimy o przesłanie kompletu dokumentów na adres: Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 55-200 Oława ul. Kutrowskiego 31A lub dostarczenie do pokoju nr 17, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00,
w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Sekretarza
w Powiatowym Zespole Do Spraw orzekania o Niepełnosprawności”
w terminie do 29 lipca 2024 r., do godziny 15:00.
VIII Dodatkowe informacje:
- Dodatkowych informacji można uzyskać pod nr telefonu 71 303 62 95;
- Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane; w przypadku przesłania oferty za pośrednictwem poczty, decyduje data wpływu do PCPR w Oławie.
- Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i zastosowanych technikach naboru.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie www.bip.pcpr-olawa.pl oraz na tablicy ogłoszeń Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie.
- Dokumenty aplikacyjne osób niespełniających wymogów formalnych mogą być odbierane osobiście przez te osoby do dwóch tygodni od dnia ogłoszenia wyników o naborze, a w przypadku ich nieodebrania w tym terminie dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Anna Kotara
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie
Oława, 18.07.2024 r.