Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze Specjalisty – doradcy do spraw osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie, ul. Kutrowskiego 31A, 55-200 Oława
I Kandydat musi spełniać następujące wymagania (niezbędne):
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Brak figurowanie w Rejestrze Przestępstw na Tle Seksualnym.
- Wykształcenie wyższe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Znajomość przepisów prawnych z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy.
- Umiejętność obsługi komputera w stopniu dobrym, znajomość programów: pakietu Open Office, Microsoft Office.
II Wymagania dodatkowe:
- Staż pracy min. 2 lata.
- Doświadczenie w pracy o podobnym charakterze, w tym w pracy z klientem.
- Samodzielność, zaangażowanie, wysoki poziom kultury osobistej.
- Umiejętność dobrej komunikacji.
- Dokładność i terminowość w wykonywaniu zadań.
- Znajomość systemu SOW.
III Wskazanie zakresu zadań na stanowisku urzędniczym Specjalisty - doradcy do spraw osób niepełnosprawnych:
Do zadań Specjalisty – doradcy do spraw osób niepełnosprawnych należeć będzie realizacja ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy, w tym rozporządzenia w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków PFRON i rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych, w szczególności:
1) Przyjmowanie wniosków i korespondencji oraz przygotowanie projektów dokumentów związanych z zadaniami realizowanymi na rzecz osób niepełnosprawnych, zgodnie z aktualnie panującym w komórce podziałem zadań.
2) Prowadzenie przydzielonych spraw do ich końcowego rozliczenia.
3) Opracowanie wzorów wniosków o dofinansowanie i ich bieżąca aktualizacja.
4) Prowadzenie wymaganych ewidencji, rejestrów, zestawień, w tym rejestrów osób korzystających z przyznawanych dofinansowań.
5) Prowadzenie działań kontrolnych związanych z realizacją zadań na rzecz osób niepełnosprawnych.
6) Organizacja imprezy Spartakiada Osób Niepełnosprawnych.
7) Opracowywanie i realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej, zawodowej
i zatrudnienia oraz przestrzegania praw osób niepełnosprawnych.
8) Nawiązywanie współpracy z organizacjami pozarządowymi w celu podejmowania działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności.
9) Informowanie poprzez Biuletyn Informacji Publicznej, gazetę lokalną, telewizję kablową, ogłoszenia w siedzibie PCPR oraz gminne samorządy lokalne
o realizowanych na rzecz osób niepełnosprawnych programach.
10) Informowanie osób niepełnosprawnych o przysługujących im prawach
i uprawnieniach.
11) Współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej.
12) Obsługa systemów dziedzinowych związanych z realizowanymi zadaniami w tym Systemu Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW).
13) Terminowe sporządzanie projektów sprawozdań właściwych dla realizacji powierzonych zadań i przedłożenie ich do akceptacji Dyrektora.
14) Archiwizowanie dokumentów.
15) Przygotowanie danych do projektu budżetu wraz z przedstawieniem wykazu potrzeb w zakresie wykonywanych zadań.
16) Terminowe przygotowywanie danych odnośnie realizowanych zadań w ramach procedury kontroli zarządczej obowiązującej w jednostce.
17) Prowadzenie spraw zgodnie z obowiązującymi w jednostce przepisami kancelaryjnymi.
18) Udzielanie mieszkańcom powiatu informacji o prawach i uprawnieniach z zakresu działania jednostki.
19) Realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych.
20) Podejmowanie działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie
i realizacja programów osłonowych.
21) Codzienne sprawdzanie poczty w wersji elektronicznej.
22) Przygotowanie, przekazywanie i aktualizowanie informacji w zakresie wykonywanych zadań, do Biuletynu Informacji Publicznej PCPR oraz na stronę www. jednostki.
23) Bieżące sprawdzanie informacji na stronie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
w zakresie wykonywanych zadań.
24) Bieżące śledzenie przepisów prawnych w zakresie wykonywanych zadań i sporządzanie projektów wewnętrznych uregulowań (zarządzeń, regulaminów, instrukcji) w zakresie wykonywanych zadań oraz aktualizowanie procedur już obowiązujących w jednostce, zgodnie z przepisami prawa.
25) Wykonywanie innych zadań wskazanych przez Przełożonego.
Warunki pracy na stanowisku:
- miejsce pracy zlokalizowane w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie, tj. ul. Kutrowskiego 31A,
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na pełny etat – na czas określony,
- planowane zatrudnienie – sierpień 2024 r.
- stanowisko pracy jest związane z pracą przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- praca wymagająca bezpośredniego kontaktu z klientami jak również kontaktu telefonicznego, częsta komunikacja werbalna i pisemna,
- większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej,
- częstotliwość wyjazdów służbowych sporadyczna.
IV Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, stanowiący Załącznik do niniejszego ogłoszenia.
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności.
- Kopie świadectw pracy.
- Wypełnione Oświadczenie, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- o posiadaniu zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- iż kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. Wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego
w ciągu 30 dni od zatrudnienia. - o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
6. Mile widziane opinie z poprzednich miejsc pracy.
V Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w czerwcu 2024 r. był wyższy niż 6%.
VI Termin składania dokumentów:
Osoby zainteresowane, prosimy o przesłanie kompletu dokumentów na adres: Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 55-200 Oława ul. Kutrowskiego 31A lub dostarczenie do pokoju nr 17, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00,
w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Specjalisty- doradcy do spraw osób niepełnosprawnych” w terminie do 15 lipca 2024 r., do godziny 15:00.
VII Dodatkowe informacje:
- Dodatkowych informacji można uzyskać pod nr telefonu 71 303 62 95;
- Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane; w przypadku przesłania oferty za pośrednictwem poczty, decyduje data wpływu do PCPR w Oławie.
- Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i zastosowanych technikach naboru.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie www.bip.pcpr-olawa.pl oraz na tablicy ogłoszeń Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie.
- Dokumenty aplikacyjne osób niespełniających wymogów formalnych mogą być odbierane osobiście przez te osoby do dwóch tygodni od dnia ogłoszenia wyników o naborze, a w przypadku ich nieodebrania w tym terminie dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
/-/ Anna Kotara
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie
Oława, 03.07.2024 r.